fbpx

ODORHEIU SECUIESC – UN MEDIU FAVORABIL PENTRU ANTREPRENORI

Ia startul
cu noi

De ce? Pentru că în ultimii trei ani am colaborat cu mai mult de 100 de întreprinderi nou-înființate. Datorită experienței noastre, probabil că știm bine, de ce are nevoie o firmă nou-nouță.

Am elaborat un proiect inovator, destinat întreprinderilor nou-înființate, unic în toată țara, care este susținut de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Odorheiu Secuiesc și de firme locale.

Am întocmit o listă în de 10 puncte cu serviciile cu care te putem sprijini dacă intenționezi să înființezi o afacere.

Despre ce este vorba?

Mai multe sondaje ne arăt că felul în care tinerii se gândesc despre antreprenoriat – dacă este sau nu o bună oportunitate de carieră – este influențat în mare parte de experiențele lor anterioare de business.

Pornind de la această idee am lansat de ani buni programul nostru de dezvoltare a competențelor antreprenoriale, intitulat Future Makers, dedicat elevilor de liceu. Dar și în cazul programului Școala Antreprenorială obiectivul nostru era dezvoltarea competențelor necesare în vederea înființării unui business de succes.

De multe ori accentuăm că primul pas pentru înființarea unei întreprinderi nu este nici pe departe înregistrarea oficială a firmei. Înainte să calci pe drumul sarcinilor administrative, trebuie să-ți validezi ideea: numai astfel poți afla dacă alții chiar au nevoie de ceea ce le oferi.

Dacă ai trecut deja peste această provocare și știi bine ce dorește clientul tău, atunci noi te putem ajuta ca ideea ta să aibă și o formă juridică.

Mai mult de atât! Te putem ajuta și în legătură cu multe alte ”necazuri”.

Să trecem la treabă

Ești eligibil pentru a participa în cadrul programului dacă nu ai 36 de ani, și nu ești acționar majoritar al unei firme. Un alt criteriu este să-ți înregistrezi afacerea în Odorheiu Secuiesc. Te putem ajuta și privind acest aspect 🙂

Cum te putem sprijini? Contribuim la capitalul inițial al firmei tale.

Capitalul inițial, mai exact lipsa acestuia este motivul primar și poate cel mai esențial, din cauza căruia tinerii nu îndrăznesc să se apuce de treabă.

Nu zicem că o să-ți oferim toată suma necesară, dar încercăm să menținem cheltuielile la un nivel redus, ca tu să te poți concentra pe dezvoltare.

Facem asta de ceva timp, deci poți să ne crezi: de multe ori rețeaua de contacte este cea mai importantă, când vine vorba despre antreprenoriat. Te putem ajuta cu network-ul nostru profesional construit de ani buni. De fapt, poți să fii parte a comunității în care suntem prezenți și noi. Iar obiectivul acestei comunități este formarea a unei clase de întreprinzători în Odorheiu Secuiesc, care este puternică și colaborativă.

Îți putem prezenta chipuri și povești din această comunitate. Iată aici trei întreprinderi din acele 55, cu care colaborăm la incubatorul de afaceri.

Favolart

Levente și Tímea s-au mutat în incubatorul de afaceri de îndată ce firma lor a fost înregistrată. Pentru ei mediul oferit de către HBC și consultările profesionale erau mult mai importante, decât chiria ieftină. Fie că vorbim despre teme juridice sau economice, aici întotdeauna primesc susținere și ajutor.

Fă cunoștință cu ei

WebGurus

Áron și Gergő au fost freelanceri pentru mai mulți ani înainte ca aceștia să devină antreprenori: și-au înființat propria lor firmă de software development în 2017. La început echipa a fost alcătuită de trei persoane – numărul colegilor este acum deja 24. Áron consideră că acest progres a fost posibil nu numai datorită clienților mulțumiți, dar și a mediului oferit de către incubatorul de afaceri.

Fă cunoștință cu ei

Esküvői Meghívók

Robi a lucrat ani buni în sectorul bancar înainte să-și înființeze propria lui business. Mama lui conduce o consignație de rochii de mirese, astfel s-a născut ideea proiectării și distribuirii invitațiilor de nuntă. Pentru o vreme aceasta era doar o activitate auxiliară, însă niciodată nu a neglijat ideea, ceea ce i-a prins bine atunci când a vrut să-și înființeze propria lui firmă.

Fă cunoștință cu ei

Te putem sprijini astfel

Înainte să te apuci de treabă, neapărat vei avea nevoie de sfaturi juridice și economice, care te vor ajuta să treci cu bine prin labirintul de contabilitate și de taxare.

Specialiștii cu care colaborăm te vor ajuta să te pregătești cu succes, astfel nu vei avea parte de nicio surpriză neplăcută. Gândește-te: nu este chiar ușor să schimbi cauciucurile a unei mașini în mișcare.

Pe lângă subiectele juridice, financiare și economice există și o altă temă extrem de importantă: formarea a unui brand uniform, și redactarea a unei concepții de mărci pe baza cărora vei lucra zi după zi, respectiv comunicarea eficientă al acestui brand către piața ta de țintă, pe platformele cele mai potrivite.

Degeaba ai cel mai bun produs, dacă oamenii nu au informații despre acesta. Sau nu te pot lega pe tine de acest produs.

În cadrul programului nostru îți vom dezvolta o pagină de web, un logo, alte elemente de branding, dar și o portfolie de imagini sau video despre produsele tale. Mai mult, poți să ai și propria ta carte de vizită.

Iată aici lista de 10 puncte despre ceea ce îți oferim:

1

Suportăm toate costurile aferente înregistrării a firmei. Iar colega noastră de consilier juridic te va ajuta în legătură cu sarcinile administrative.

2

Branding și design. Crearea a unui logo și a altor elemente de branding cu implicarea profesioniștilor. La acest capitol partenerul nostru va fi firma Webgurus.

3

Fiecare beneficiar va primi o pagină web modern, tip responsive, cu domeniu .ro. Bineînțeles că și aici ne vor ajuta cei de la Webgurus, după ce echipa și-a dovedit deja valoarea de mai multe ori. Ultima dată au dezvoltat zeci de site-uri în cadrul proiectului nostru Și eu am o pagină web! pentru firme locale.

4

Ședință foto și video. Colaborăm cu fotografi renumiți, ca tu să ai cele mai bune imagini despre produsele tale, pe care le vei putea utiliza atât online, cât și offline. Iar dacă ești mai interesat de cinematografie, vom interveni în vederea realizării a primului spot publicitar a firmei tale.

5

Închiriere gratuită de sală de conferință și de ședință timp de 1 an.

6

Consiliere gratuită juridică și economică de 1 an, ca să nu te rătăcești în labirintul taxelor și ale actelor normative.

7

Timp de un an, rețeaua de mentoring națională și internațională al incubatorului de afaceri îți stă la dispoziție.

8

Poți să participi la Școala Antreprenorială al incubatorului de afaceri, care este un training de 60 de ore, la finalul căruia primești o diplomă acreditată.

9

În primul an, vei avea oportunitatea de a-ți prezenta și de a-ți vinde produsele/serviciile în cadrul evenimentelor susținute de Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc, cum ar fi târgul lunar ai meșteșugarilor, Târgul de Toamnă, sau Târgul de Crăciun.

10

Vom crea pentru afacerea ta o pagina Google My Business, o vom înregistra pe diferite platforme online, și îți oferim și consiliere de marketing în primul an.

Ce câștigă orașul din toate acestea?

Nu prea înțelegi, de ce este programul susținut de Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc? Pentru că sunt și ei conștienți de faptul că dacă antreprenorii tineri al orașului devin puternici, pe termen lung și comunitatea se va întări – atât din punct de vedere social, cât și din punct de vedere economic.

Și cine n-ar dori să trăiască într-un oraș în care tinerii talentați conduc întreprinderi atât de dinamice, încât din acest succes beneficiază nu numai ei, și persoanele din jurul lor, ci un oraș întreg? Cine n-ar vrea ca acești antreprenori să colaboreze și împreună să contribuie la dezvoltarea continuă al orașului?

Cu cât înveți mai devreme ce înseamnă în practică să fii antreprenor, cu atât mai accentuat vei contribui la inovare și la schimbare.

Afacerile nu se înființează pe termen scurt, și nici nu-ți zicem că este ușor să conduci una. Dar nu este imposibil! Iar ceilalți antreprenori al orașului îți stau la dispoziție.

Iată aici cele 9 puncte pe care antreprenorii locali îți oferă:

Când vine vorba despre elemente de branding, suntem dispuși să gândim numai la Facebook și Instagram. Însă nu ai trebui să neglijezi nici elementele fizice, palpabile, cum ar fi cărțile de vizită sau roll-up-uri. Dacă design-ul este deja gata, atunci partenerul nostru Viking Design & Advertising îți va tipări primele 50 de cărți de vizită (publicitate).

Încă o pauză de cafea – 3 cafele la alegere pentru o altă întâlnire de afaceri, oferite de Cafeneaua Spion (pauză de cafea).

Portalul de știri uh.ro scrie câte un articol PR pentru 3 întreprinderi. Pentru a obține acest pachet, trebuie să le trimiți o scrisoare de intenție, și să le convingi că ceea ce faci este valoros pentru cetățenii orașului.

Harghita Business Center îți oferă 3 bilete la evenimentul Bizniszvitamin.

Publicitatea este importantă pentru fiecare business. Partenerul nostru, Cityreklám îți oferă o campanie de publicitate în valoare de 150 de lei prin tot orașul.

Matula Média, distribuitor de reviste maghiare, oferă un abonament de 3 luni pentru revista Forbes tuturor tinerilor selectați. Merită răsfoit, deoarece acestea scriu în mod constant despre tendințele de afaceri pe care fiecare companie trebuie să le ia în considerare.

3 cafele la alegere pentru prima ta întâlnire de afaceri, oferite de Cafeneaua Vekker (pauză de cafea).

Între două ședințe vei avea nevoie și de o masă bogată. Partenerul nostru, Restaurantul Gondűző îți oferă un voucher de două persoane pentru meniul zilei.

Un bilet de 2 intrări la Fit Feel Sport & Wellness Club.

Dorești să arăți orașul partenerilor tale venite din alte regiuni? Arată-i ceva la care cei din Odorhei sunt mândri în mod întemeiat. Echipa Legendárium îți oferă un voucher de trei persoane la Parcul Mini Transilvania.

Dacă îți faci o afacere ai nevoie și de un contabil. Sarki Könyvelő te ajută să-ți faci contabilitatea completă a afacerii tale în primele două luni gratis.

Când și cum vei putea aplica?

Potrivit planurilor noastre proiectul se va derula timp de un an, asta înseamnă că pentru 12 luni, cei interesați vor putea aplica în primele 10 zile ale fiecărei luni.

Lunar vom avea maxim 10 beneficiari. 

Dacă nu ai avut noroc prima dată, sau dacă mai ai nevoie de timp pentru elaborarea/testarea ideilor tale, vei putea aplica și în luna următoare.

Așa arată calendarul programului:

Care sunt obligațiile tale?

Să ne scrii o scrisoare de intenție sau să ne trimiți un video de prezentare, în care să formulezi, de ce am trebui să te alegem pe tine. Mai avem nevoie și de un plan de afacere, în care să prezinți, de ce merită să-ți sprijinim ideea ta.

Primul ne va atinge din punct de vedere emoțional, iar celălalt este important din punct de vedere economic. Pentru că vrem să sprijinim antreprenori care pe termen lung vor fi capabili să conducă un business profitabil și de succes.

Și desigur – fiind beneficiar va trebui să muncești extrem de mult. Dar nu-ți face griji, suntem aici pentru a putea prelua o parte a acestei sarcini.

Proiectul trebuie executat până la data de 31 martie 2022.

Formular de înscriere

Termenul de aplicare este ziua a 10-a (23:59) a fiecărei luni.

Dacă ai un video, scrie aici link-ul
Încarcă aici documentele
Drop files here or
Accepted file types: doc, pdf, docx, odt, rtf, txt, pages, Max. file size: 20 MB, Max. files: 3.
    This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Te rugăm, ca pe lângă scrisoarea ta de intenție, respectiv planul de afacere încarcă și ACEST document: după descărcare, se completează cu datele personale, se semnează și se încarcă scanat. Deci încă o dată – avem nevoie de 4 documente de la tine: 1 scrisoare de intenție, 1 plan de afacere, 1 declarație + 1 copie după buletin.

    Și ca în cazul oricărui program de finanțare, și Ia startul cu noi! are un regulament, pe care îl poți studia AICI.

    Formular de înscriere

    Concursul va fi deschis de la prima zi a lunii următoare (la ora 10).

    Pentru a participa în cadrul programului, avem nevoie de la tine:

    1 scrisoare de intenție, 1 plan de afacere, 1 declarație.

    AICI găsești declarația: după descărcare, se completează cu datele personale, se semnează și se încarcă scanat.

    Și ca în cazul tuturor programelor de finanțare obișnuite, și proiectul nostru are un regulament: consultă AICI documentul.